پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228995
ترامپ به دنبال استفاده از اعتراضات ضددولتي در ايران براي لغو برجام است
تاریخ انتشار : 1396/10/13 09:45:25
نمایش : 1543
شبکه «سي ان ان» گزارش کرد که از آنجايي که رئيس‌جمهور آمريکا به دنبال افزايش فشار به ايران است، احتمالاً از آشوب‌هاي اخير در ايران بعنوان فرصتي براي لغو برجام استفاده کند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار؛ به نقل از فارس، شبکه آمريکايي «سي ان ان» در تحليلي در خصوص تحولات اخير ايران نوشت که «دونالد ترامپ» رئيس‌جمهور آمريکا از اعتراضات ضددولتي در ايران بعنوان فرصتي براي لغو برجام در آستانه ضرب‌الاجل قانوني که اين ماه فرامي‌رسد، استفاده کرده است.

طبق اين گزارش، اواسط ماه ژانويه، ترامپ بار ديگر درباره پايبندي ايران به برجام تصميم‌گيري مي‌کند؛ فرايندي که طبق شروط برجام هر 90 روز يکبار بايد رخ بدهد.

رئيس‌جمهور آمريکا همچنين در تاريخ 12 ژانويه (22 دي ماه، جمعه) با يک ضرب‌الاجل مهم‌تر مواجه است و آن تصميم‌گيري درباره تمديد لغو موقت تحريم هاي آمريکا عليه ايران است.

«سارا سندرز» سخنگوي کاخ سفيد روز سه‌شنبه گفت که ترامپ هنوز تصميمي درباره امضاي لغو تحريم‌هاي ايران اتخاذ نکرده است اما دولت آمريکا گزينه‌هاي خود را در خصوص موضوع تحريم‌هاي ايران همچنان باز نگه داشته است.

سندرز گفت: «ما به طور قطع گزينه‌هاي خود را در خصوص موضوع تحريم‌ها را باز نگه مي‌داريم. درباره امضاي لغو (تحريم‌ها) اواخر ماه ژانويه، رئيس‌جمهور هنوز تصميم نهايي را اتخاذ نکرده است. او همه گزينه‌ها را روي ميز حفظ کرده است».

تصميم احتمالي ترامپ به عدم تمديد لغو تحريم‌ها احتمالاً از نظر ايران و ديگر اعضاي گروه 1+5 (انگليس،فرانسه، روسيه، چين بعلاوه المان) بعنوان نقض برجام توسط آمريکا تلقي مي‌شود و اميدهاي بيشتر براي نجات برجام را از بين مي‌برد.

«ميکا جانسون» يکي از سخنگويان «باب کورکر» رئيس‌ کميته روابط خارجي سنا روز سه‌شنبه به شبکه سي ان ان گفت: «سناتور کورکر همچنان در بحث‌هاي سازنده با کاخ سفيد و شماري از همکارانش در سنا درباره مسير مناسب پيش رو مشارکت دارد و همپيمانان ما همچنان در جريان تحولات مربوطه قرار مي‌گيرند».

«بهنام طالب‌لو» يکي از تحليلگران ايران در بنياد دفاع از دموکراسي مي‌گويد که با توجه به تصميم ترامپ درباره عدم تأييد پايبندي ايران به برجام در ماه اکتبر، انتظار مي‌رود که ترامپ بار ديگر در گزارش بعدي خود از اجراي برجام، تبعيت ايران از اين توافق هسته‌اي را تأييد نکند.

سي ان ان سپس ادامه داد که اعتراضات اخير در ايران، مسائل را براي ترامپ و مشاورانش که گزينه‌هاي افزايش فشار به ايران را بررسي مي‌کنند، پيچيده‌تر کرده است.

طالب‌لو به سي ان ان گفت: «حتي قبل از اعتراضات، لغو (تحريم‌ها) و تأييد (پايبندي ايران به برجام) جزء موضوعات سياسي پيچيده‌اي بود اما تحولات فعلي در ايران، اين امور را پيچيده کرده است».

وي تصريح کرد که احتمالاً دولت ترامپ چنين رخدادهايي را وارد بخشي از معادله چگونگي رويارويي با توافق هسته‌اي ايران و 1+5 مي‌کند.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html